دسته‌بندی نشده

چه پرینتری بخریم؟buy best printer for my job

این سوال بزرگی است که مرتب از ما می پرسند در واقع حق با مشتری است چگونه می توان یک پرینتر خوب  یا دستگاه چند کاره را  که بتواند با کمترین هزینه و بهترین خدمات بعد از خرید انتخاب و از آن استفاده کرد .

برای کسی که فاقد اطلاعات در مورد پرینترها است این یک نکته کلیدی می تواند باشد انتخاب بد می تواند هزینه های سنگین و مهمتر از همه فقدان پرینتر را رقم بزند شما دستگاه دارید اما برای گرفتن چند برگ پرینت یا کپی باید به دفاتر فنی  یا عکاسی ها مراجعه کنید پس یک دقت ده دقیقه ای می تواند شما را از بسیاری از شکلات بعدی نجات دهد .

بگذارید این سوال باز کنیم متاسفانه پاسخ در یک جواب خلاصه نمی شود .

آیا شما برای یک خانه پرینتر می خواهید تنها چاپ سیاه سفید موردنظرتان هست یا رنگی هم می خواهید

ماهی چند پرینت یا کپی دارید ؟ هزینه کپی برایتان خیلی مهم است که کم باشد ؟

یا برای یک مغازه یا شرکت و یک اداره پرینتر می خواهید؟

تنها مورد نظر شما پرینت است یا کپی اسکنر و حتی فاکس هم مورد نظر شما هست؟

آیا برای یک کار سنگین حرفه ای روزانه 1000 تا چند هزار برگ چاپ دارید ؟

هر کدام از سوالات پاسخ متفاوتی دارند .

اما برای خلاصه می توان پاسخ های زیر داد این پاسخ ها برای ایران و مشخصات بازار ایران مناسب است وگرنه در بازار خارج از ایران گاهی پاسخهای متنوع تر می توان داد.

اول برای پرینت سیاه سفید خانگی و دانشجویی یک پرینتر نسبتا مدل قدیمی لیزری HP از همه مناسب تر است چون هم شارژ کاتریچ و تعمیر خرید لوازمش ارزون تر و فراوانتر است هم در همه جا امکان فراهم کردنش  میسر و راحت است.

مانند مدلهای 1010/1005/1102/2035/1320 و غیره

با وجودیکه در بازار ایران نمایندگی رسمی HP وجود ندارد اما لوازم و امکانات تعمیر و قطعات یدکی آن بیشتر از همه است.

مدلهای سامسونگ و کانون برادر در این مرحله توصیه نمی شود چون هم لوازمش گرانتر و هم تعمیرش سخت تر است

پیشنهاد دوم یک پرینتر رنگی خانگی با چاپ نه چندان حرفه ای عکس هم می تواند مدلهای قدیمی HP باشد بدیهی است عکس های چاپ شده توسط یک پرینتر لیزری چندان دقیق نیست اما قشنگ و نمای کلی را نشان خواهد داد مانند 1025 یا 1215 یا پرو 200و 300و400

پاسخ سوم یک پرینتر جوهری اپسون 4 رنگ است  هست برای چاپ خانگی عکس های دقیق یا حتی مغازه های کافی نت که در بازار ایران به وفور پیدا می شود اگر چه این پرینترها به سرعت هد خشک می کنند و باید هر هفته حداقل چند پرینت داشته باشند. اما اگر بخواهید چاپ عکس بسیار حرفه ای داشته باشید باید یک پرینتر 6 رنگ اپسون تهیه کنید حتی بیشتر 8 رنگ اپسون در زمینه چاپ عکس امروز کیفیت پرینترها اپسون حتی بالاتر لابرتوار ها بود و عکاسی ها هم می توانند از این دستگاه ها در محل کار خود استفاده حرفه ای ببرند.

پاسخ چهارم دستگاههای چند کاره پرینت اسکن کپی و فاکس لیزری HP هستند برای خانگی و محل کار کوچک مانند 125 یا 127 یا 2727 ( دستگاه بزرگتر است )

پاسخ پنجم برای کار سنگین بستگی به شهر مورد استفاده شما دارد مثلا در بعضی از شهرهای شمالی کشور خدمات و قطعات دستگاههای توشیبا بیشتر و بهتر از جاهای دیگر است

یا در شهرهای آذربایجان کردستان خدمات شارپ یا در جنوب کشور خدمات وقطعات کانون پس این پاسخ آخر می تواند محلی باشد اگرچه بصورت قاطع برای تهران دستگاهای شارپ خواهد بود.

اگرچه پیشنهاد برای چاپ دیجیتال فرق می کند در اینجا نیاز به دستگاههای پر سرعت 60 تا صد کپی در دقیقه است که با دستگاههای حرفه ای ریکو مانند 2075یا 8000 و 9001 یا حتی دستگاههای کانون سری 105 یا 605 و 9070 و 8500 یا 7105 انجام می شود.

در مورد دستگاههای رنگی در ایران قبلا سری کونیکا مینولتا این نیاز پر می کرد اما به علت رشد سرطانی قیمت این دستگاهها اکنون مدلهای کوچکتر شارپ سری 3100و 4100و 5100 حتی توشیبا سری 3555 و دستگاه ارزانتر زیراکس سری 7055/8055 قابل تهیه است بخصوص سری های استوک

بهر حال آماده پاسخ گویی سوالات شما هستیم در این زمینه حتی مدل پیشنهادی را هم می توانید با ما در میان بگذارید.

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *